دنیای دیجیتال

چهارشنبه 29 آبان 1398


(ISO) كه مقر آن در ژنو می باشد, یك سازمان غیر دولتی بین المللی است كه در ۲۴ فوریه سال ۱۹۴۷ تاسیس یافت. این سازمان متشكل از موسسه های ملی استاندارد كردن ۱۳۰ كشور بزرگ و كوچك, صنعتی و در حال توسعه از كلیه مناطق دنیا می باشد.

وظیفه اصلی (ISO) توسعه استاندارد كردن و فعالیت های مرتبط در جهان با نگرشی تسهیل كننده نسبت به تبادلات بین المللی كالاها و خدمات, بهبود همكاری در محدوده علمی, فنی, اطلاعاتی و فعالیت های اقتصادی و حمایت از تولید كننده و مصرف كننده می باشد.

سازمان بین المللی استاندارد (ISO) تدوین استانداردهای فنی و اختیاری را بر عهده دارد. این استانداردها تقریباً شامل كلیه موارد مربوط به تكنولوژی می گردد و نیز كمك به ساخت و عرضه كالاها و خدمات موثرتر, ایمن تر و بهداشتی تر می نماید. استانداردهای (ISO) تجارت و بازرگانی بین كشورها را آسان تر و صحیح تر می كند و به طور كلی از مصرف كنندگان كالاها و خدمات حمایت كرده و زندگی آنها را سهل تر می نماید. به عبارت دیگر اقدامات (ISO) كه منتج به موافقت نامه های بین المللی گشته, نهایتا به صورت استانداردهای بین المللی چاپ می شود.

سازمان بین المللی استاندارد (ISO) از اعضای خود تشكیل شده است و سازمان های عضو (اعضای اصلی یا Member baby) نمایندگان مراجع استاندارد كردن در كشورهای متبوع خود می باشند, بنابراین فقط یك سازمان می تواند به عنوان نماینده از هر كشور عضویت یابد.

از اعضای دیگر سازمان بین المللی استاندارد (ISO) عضو مكاتبه ای (Correspondent Member) می باشد كه معمولا سازمانی از یك كشور است كه تا به حال فعالیتی در ارتباط با استاندارد كردن و تدوین استاندارد نداشته است. این سازمان صرفاً در مواردی كه ذی نفع است اطلاعاتی كسب می نماید و در فعالیت های فنی مشاركتی ندارد.

عضو دیگر (ISO) عضو مشترك (Subscriber Member) است كه كشورهایی كه دارای اقتصادی خرد می باشند می توانند این عضویت را داشته باشند.

سازمان بین المللی استاندارد تا پایان ژانویه ۲۰۰۱ دارای ۱۳۸ عضو شامل ۹۱ عضو اصلی, ۳۶ عضو مكاتبه ای و ۱۱ عضو مشترك بوده است.

موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از جمله اعضای اصلی آن بوده و در تدوین استانداردهای بین المللی مشاركت دارد.

اشتراک این مطلب

  • نظرات() 
  • چهارشنبه 29 آبان 1398


    استاندارد مطمئن ترین مسیر برای نیل به توسعه پایدار است.
    سیاست حفظ کیفیت یک بیانیه رسمی از جانب مدیریت است که به صورت غیرقابل تفکیکی به برنامه‌ها و طرح های بازرگانی و تولیدی موسسات و همچنین نیازهای مشتریان گره خورده است و این سیاست ها باید در تمام لایه‌ها و بخش ها و همچنین کارکنان یک سازمان رعایت و تعهد گردند و برای این منظور هر یک از کارکنان احتیاج به اهداف قابل اندازه گیری برای کارشان دارند.

    تصمیمات مربوط به مدیریت کیفیت بر پایه اطلاعات و داده‌ها و همچنین سیستم، که شامل حسابرسی معمول برای ارزیابی انطباق و کارایی است، بنا شده است .

    سوابق و داده‌ها می بایست نشان دهنده چگونه و چطور تولید شدن مواد خام و محصولات باشند تا از طریق ردیابی منابع به مشکلات پی برده شود.

    شمابه یک ملاک روند، برای کنترل کیفیت اسناد شرکت خود دارید. هرکسی می بایست به این اطلاعات دسترسی داشته و چگونگی استفاده از آنها به صورت به روز، را بداند .

    برای ابقای سیستم مدیریت کیفیت و تولید محصولات مرتبط به هم، شما احتیاج به فراهم کردن زیر ساخت، منابع،  اطلاعات، امکانات و تجهیزات، ابزارهای بررسی و کنترل و همچنین شرایط محیطی دارید .

    شما احتیاج به استخراج تمام عناصر حیاتی روندهای تولیدی خود دارید که اینکار از طریق کنترل و نمایش بررسی ها و اطمینان حاصل کردن از تکمیل کننده بودن اهداف کیفیت تولید دارید. اگر شما وسایل بررسی را به صورتی کارا طراحی کرده باشید، می‌توانید مطمئن باشید که اهداف تعیین شده بلند مدت قابل دسترس می‌شوند و این اهداف به صورت اهداف فردی در نمی‌آیند.

    برای هر کدام از محصولاتی که شرکت تولید می‌کند شما نیاز به انتشار اهداف کیفی جدید دارید تا طرح روند، اسناد و نتایج بررسی ها را به عنوان ابزاری برای بهبود و رشد استفاده کنید.

    شما احتیاج به تعیین نقاط حساسی که هر کدام از روندها دارا می‌باشند دارید تا از طریق کنترل و بررسی این نقاط اطمینان حاصل کنید که همه چیز تحت میزانهایی که شما تعیین کرده اید، پیش می‌رود.

    شما احتیاج به شرایط واضحی از فروش محصول دارید.

    شما نیاز به تصمیم گیری درباره الزامات مشتریان و طراحی سیستمی برای برقراری ارتباط مشتریان با اطلاعات محصولات، پرس و جو، قرارداد، بازخورد و شکایت دارید.

    زمان توسعه محصول جدید، شما احتیاج به برنامه ریزی مراحل بهبود جدید برای توسعه محصول و همچنین آزمایش این مراحل دارید.

    شما احتیاج به تجدید نظر در کاربردها و روندهای معمول در غالب حسابرسی داخلی و نشست ها دارید تا تصمیم بگیرید که آیا مدیریت کیفیت کارا می‌باشد و این سیستم ما را به کدام جهت می‌برد(با توجه به مشکلات پیشین و بلفعل). برای این منظور اطلاعات فعالیتها را نگهداری کرده و نقاط قوت و ضعف آنها را مورد بررسی قرار می دهید.

    با توجه به مشکلات پنهانی و بلفعل (مشتریان، فراهم کنندگان مواد اولیه و مشکلات داخلی) شما نیاز به روندهای ثبت شده‌ای دارید که اطمینان حاصل کنید که هیچ کسی محصولات بد شما را استفاده نمی‌کند و تصمیم بگیرید که با این محصولات بعضاً معیوب چه کنید و این کار تنها با توجه به ریشه‌های به وجود آورنده تولید این محصولات بد و همچنین تهیه گزارش و نگهداری آن برای تکرار نکردن دوباره این ایراد تعبیه می‌شوند، قابل انجام است.

  • نظرات() 
  • شنبه 25 آبان 1398



    سیستم های حمل و نقل از جمله بخش های مهم و اساسی در هر کشور محسوب می شوند. با افزایش روزافزون جمعیت و در نتیجه افزایش بیش از پیش تقاضای حمل و نقل ، اهمیت شکل گیری مجموعه های حمل و نقل بیش از پیش نمایان شده است. در این راستا ، راه اندازی و ثبت شرکت های حمل و نقل از جمله اقدامات مهم و اصولی است که می تواند در جهت رفع نیازهای افراد و آسایش و راحتی آن ها بسیار کارساز باشد.

    برای ثبت شرکت حمل و نقل درون شهری لازم است قبل از هر کاری با اصول و قواعد و قوانین و مراحل ثبت شرکت آشنا باشید. ما در این مطلب سعی نموده ایم تا شما عزیزان را با این مراحل آشنا نماییم . خوانندگان محترم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانند مقالات ذیل را نیز مورد مطالعه قرار دهند :
    - ثبت شرکت حمل و نقل بین المللی کالا در ایران
    - تعرفه و هزینه های ثبت شرکت
    - نحوه ی ثبت شرکت به صورت آنلاین در سایت اداره ثبت شرکت ها

    • اقدامات لازم برای ثبت شرکت حمل و نقل درون شهری چیست ؟
    جهت انجام این کار، ابتدائاَ لازم است تا محدوده ی کاری شرکت اعم از ( محدوده ی شهری ، محدوده ی بین شهری و یا در سطح بین المللی ) تعیین و مشخص گردد.
    خدمات حمل و نقل " درون شهری " از جمله موضوعاتی است که بدون نیاز به دریافت مجوز از سازمان ها و ارگان ها به ثبت می رسند. لذا در صورتی که افراد بخواهند شرکت حمل و نقل درون شهری تاسیس نمایند، می توانند بدون اخذ مجوز در زمان ثبت این نوع شرکت اقدام نمایند. ( لازم به ذکر است، ثبت کردن شرکت حمل و نقل درون شهری برای عموم افراد آزاد می باشد) .
    پس از انتخاب موضوع و تعیین محدوده ی شرکت ، صحبت از نوع شرکت به میان می آید. منظور از نوع شرکت به این معنی است که تمایل شما به ثبت چه نوع شرکتی می باشد . جهت ثبت شرکت قالب های متعددی ( نظیر شرکت با مسئولیت محدود، سهامی خاص ، تضامنی و ... ) وجود دارد که می توان با توجه به تعداد اعضا و نوع فعالیت مورد نظر قالب ثبتی مناسب را انتخاب نمود. با این وجود، شرکت های حمل و نقل درون شهری اکثراَ در قالب شرکت با مسئولیت محدود به ثبت می رسند . زیرا :
    - شرکت های با مسئولیت محدود را می توان با حداقل دو شریک تشکیل داد.
    - تشکیل شرکت با مسئولیت محدود ، بسیار ساده تر از تشکیل شرکت سهامی و حتی شرکت سهامی خاص است. اداره کردن شرکت با مسئولیت محدود نیز آسان تر است و معمولاَ توسط یک یا دو مدیر انجام می شود.
    - ثبت شرکت با مسئولیت محدود ، علی الاصول با مبلغ کمی سرمایه هم میسر است.
    - مسئولیت شرکای شرکت با مسئولیت محدود ، فقط تا میزان ( نه نسبت ) سرمایه خود در برابر قروض و تعهدات شرکت است. زیرا شرکت با مسئولیت محدود از شرکت های سرمایه ای می باشد. مثلاَ با فرض وجود 4 شریک و 100 میلیون سرمایه برای هر شریک، شرکت یک میلیارد بدهی داشته باشد، مسئولیت شرکا فقط تا میزانی است که در شرکت وارد کرده اند و نسبت به مازاد آن مسئولیتی ندارند.
    در ادامه به تشریح شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص می پردازیم.

    معرفی شرکت با مسئولیت محدود و مدارک مورد نیاز ثبت آن :
    به موجب ماده 94 قانون تجارت ، شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل می شود و هر یک از شرکا بدون این که سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعدات شرکت است.
    تشکیل شرکت با مسئولیت محدود موکول به حدوث دو امر است :
    الف) شرکتنامه نوشته و امضاء شده باشد.
    ب) سرمایه تماماَ تادیه و پرداخت شده باشد.
    در شرکت های با مسئولیت محدود برخلاف شرکت های سهامی، کل سرمایه نقدی می بایست در ابتدا پرداخت شده و سهم الشرکه غیرنقدی نیز ارزیابی و تسلیم شده باشد. در نام شرکت با مسئولیت محدود ، رعایت دو شرط ذیل الزامی است :
    1) عبارت " با مسئولیت محدود " می بایست در آن قید شود. در غیر این صورت شرکت مذکور در برابر اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب شده و تابع مقررات آن خواهد بود.
    2) در نام شرکت نبایستی اسم هیچیک از شرکاء آورده شود والا شریکی که نامش در اسم شرکت ذکر شده باشد، در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن را خواهد داشت.

    مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود :
    1) شرکت نامه و تکمیل آن و امضا ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران ( 2 برگ )
    2) تقاضانامه ثبت کردن شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضا ذیل تقاضانامه توسط کلیه سهامداران ( 2 برگ )
    3) اساسنامه ی تکمیل شده و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران ( دو جلد )
    4) دو نسخه صورتجلسه ی مجمع عمومی موسس که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
    5) دو نسخه صورتجلسه ی هیات مدیره که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
    6) تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه ی شرکا،مدیران و هیات نظار(در مواردی که تعداد شرکا بیش از دوازده نفر باشد)
    7) اصل گواهی عدم سوپیشینه جهت اعضا ی هیات مدیره،مدیر عامل
    8) تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار،مبنی بر غیر دولتی بودن آن
    9) معرفی نامه نمایندگان، در صورتیکه سهامداران و اعضا هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن
    10) اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
    11) اصل وکالتنامه ی وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.
    لازم به توضیح است اوراق تقاضانامه و شرکتنامه به دلیل بهادار بودن صرفاَ می بایست از محل اداره ثبت شرکت ها تهیه گردند.
    معرفی شرکت سهامی خاص و مدارک مورد نیاز ثبت آن :
    شرکت سهامی خاص، شرکت بازرگانی است و سرمایه آن که قانوناَ در موقع تاسیس از یک میلیون ریال کمتر نخواهد بود، به سهام تقسیم شده و کلیه سهام آن به وسیله سهام داران تعهد و تامین می گردد و مسئولیت صاحبان سهام که تعداد آن ها نباید کمتر از سه نفر باشد، محدود به مبلغ اسمی سهام آن هاست. سرمایه ی شرکت سهامی خاص بوسیله ی خود موسسین تامین می شود .
    سهام شرکت های سهامی خاص در بورس اوراق بهادار قابل خرید و فروش نیست اما توسط افراد به سهولت قابل معامله می باشد.در شرکت سهامی خاص، اوراق قرضه منتشر نمی شود و انتقال سهام در این شرکت ها، مشروط به موافقت سایر شرکاء می باشد.
    این نوع شرکت جهت اخذ نمایندگی ها و یا شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و نمایشگاه ها و همچنین اخذ تسهیلات بانکی از اعتبار نسبناَ خوبی برخوردار است.

    مدارک مورد نیاز ثبت کردن شرکت سهامی خاص :
    1) اظهارنامه شرکت سهامی خاص که توسط اداره مربوطه به صورت فرم چاپ شده است. 2 نسخه
    2) اساسنامه شرکت سهامی خاص که توسط مؤسسین تهیه می شود. 2 جلد
    3) صورت جلسه مجمع عمومی مؤسسین. 2 برگ
    4) صورت جلسه هیأت مدیره با امضای مدیران منتخب. 2 نسخه
    5) فتوکپی شناسنامه کلیه سهامداران و بازریس یا بازرسان.
    6) ارائه گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تأسیس درآنجا افتتاح شده است.
    7) ارائه مجوز در صورت نیاز( بنا به اعلام اداره ثبت شرکت ها)
    8) ارائه تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری در صورتی که آورنده سرمایه شرکت اموال غیر نقدی ( منقول یا غیر منقول ) را معرفی کرده باشد.
    9) ارائه اصل سند مالکیت در صورتی که اموال غیر منقول جهت سرمایه شرکت معرفی شده باشد.
    10) انتقال مال غیرمنقول به نام شرکت.
     

  • نظرات() 
  • شنبه 25 آبان 1398


    کشور عراق به عنوان همسایه غربی ایران از مهم ترین شرکای تجاری جمهوری اسلامی محسوب می شود و با عنایت به مشترکات فراوان فرهنگی، دینی، مذهبی، تاریخی و حتی در مشترکات زبانی و تاریخی جایگاه ویژه ای در روابط دو جانبه کسب کرده است.
    • از جمله مزایای ثبت شرکت درعراق به شرح ذیل می باشد :
    امکان مشارکت در مناقصات خرید و ساخت و ساز عراق صرفاَ برای دارندگان شرکت در عراق  -
    اخذ اقامت دائم و روادید تجاری متعدد -
    امکان خرید یا اجاره ملک ، دفتر کار ، انبار ، خودرو و غیره -
    - امکان مراجعات سریع به ادارات، اتحادیه ها و دفاتر تجاری در غراق ارزیابی مستمر بورس کالاهایی، رقبا ، نرخ های بازار و غیره  
    سریع قبل از دیگر تامین کنندگان خارج از کشور به مقررات اقتصادی  دستیابی  -
    امکان واردات کالا مستقیماَ توسط خارجیان مقیم از ایران و دیگر کشورها به عراق -
    به خارج  امکان صادرات انواع کالاهای عراقی و صادرات مجدد از عراق -
    دستیابی اولیه درخواست های خریداران بخش دولتی و خصوصی عراق -
    امکان پیگیری مطالعات پولی و بانکی بهتر از وارد کنندگان و خریداران -
    امکان عضویت در برخی اتحادیه ها و تشکل های اقتصادی و صنعتی -
    امکان اخذ روادید بسیاری از کشورهای خارجی از جمله اروپایی و آمریکایی-
    • مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در عراق :
    چنانچه ثبت شرکت مستقل و جدید ایرانی در عراق مد نظر باشد و یا ثبت شرکت همراه با اتباع عراقی، نیاز به مدارک ذیل می باشد :
    - اصل شناسنامه ایرانی به همراه ترجمه رسمی آن به عربی
    - اصل گذرنامه ایرانی به همراه ترجمه رسمی آن به عربی
    - ترجمه رسمی سوابق کاری
    - ترجمه رسمی عدم بدهی به سیستم مالیاتی کشور ایران
    - فرم های تکمیل شده اداره ثبت شرکت های عراق
    - گواهی عدم سوء پیشینه کیفری ترجمه رسمی شده به عربی
    - اصل کارت بازرگانی(در صورت موجود بودن)
    * تذکر: کلیه مدارک ترجمه شده فوق باید به تایید سفارت جمهوری عراق در تهران برسد.
    • تقاضا و مقررات ثبت شرکت در کشورعراق
    1- متقاضیانی که متمایل به تاسیس شرکت در عراق می باشند باید طبق مفاد قانون شرکت ها دو نسخه از فرم مخصوص ثبت شرکت که در اداره ثبت شرکت ها موجود می باشد تکمیل نمایند.(نسخه ای در آن اداره بایگانی می شود و نسخه دوم به متقاضی مسترد می گردد).
    2- سایر مدارک مورد نیاز اداره ثبت شرکت ها برای ثبت شرکت عبارتند از :
    الف- نام شرکت
    ب- موضوع فعالیت بازرگانی
    ج- نشانی دفتر شرکت در عراق همراه با شماره تلفن و فاکس و ایمیل دفتر در عراق
    د- نوع شرکت : سهامی، با مسئولیت محدود، تضامنی، انفرادی، ساده
    ه- مالکیت شرکت : کاملا عراقی است، بخشی از آن متعلق به کشورهای خارجی است.
    و- پاسخ دادن آری یا خیر به سوالاتی که در ارتباط با نوع کار و فعالیت شرکت در عراق مانند :
    - خرید املاک یا استخراج منابع طبیعی و اجرای طرح های زیر بنایی
    - خرید و فروش کالا به طور عمده و خرده
    - نمایندگی بازرگانی شرکت خارجی
    ز- نام و نشانی دفتر نمایندگی بازرگانی شرکت خارجی در عراق همراه با شماره تلفن و فاکس و ایمیل دفتر در عراق همچنین مدارک نیز باید پیوست اطلاعات درخواستی متقاضیان گردد مانند : نمایندگان و دارندگان امضای مجاز از سوی شرکت همچنین مشخصات اعضای هیات مدیره شرکت یا نمایندگان قانونی آنها و فرد تعیین شده از سوی رئیس هیات مدیره برای ثبت شرکت در عراق
    ح- اقرار متقاضیان تاسیس شرکت مبنی بر صحت اطلاعات مندرج در فرم ویژه هنگام ثبت شرکت
    3- مدارک ذیل هنگام ارائه تقاضا نیاز می باشد :
    - اساسنامه شرکت امضاء شده از سوی هیات موسس یا نمایندگان قانونی آنها
    - گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه شرکت و هزینه های مربوط به ثبت شرکت که این هزینه ها شامل مبالغ ذیل می باشد :
    الف : مبلغ 2000.000 دینار به عنوان حداقل سرمایه اولیه شرکت سهامی
    ب : 1000.000 دینار به عنوان حداقل سرمایه اولیه شرکت با مسئولیت محدود
    ج: مبلغ 50.000 دینار به عنوان حداقل سرمایه اولیه سایر شرکت ها
    - در صورتی که شرکت مورد نظر در صدد پذیره نویسی برای تکمیل سرمایه خود باشد باید اعلامیه پذیره نویسی که به امضای هیات موسس رسیده باشد ارائه دهد.
    - در صورتی که فعالیت شرکت مورد نظر فروشندگی کالا(عمده و خرده) در عراق باشد، باید مبلغ 100.000دلار آمریکا به حساب بانکی وزارت بازرگانی که متعاقبا اعلام می شود واریز نماید.
    - اگر چنانچه متقاضیان درخواست گشایش شعبه یا دفتر نمایندگی شرکت های خارجی باشند باید سند نمایندگی قانونی در رابطه با شرایط افتتاح نمایندگی شرکت های خارجی همراه با سایر مدارک مورد نیاز را به اداره ثبت شرکت ها ارائه نمایند.
    - اتباع خارجی باید اصل گذرنامه معتبر و اتباع عراقی باید اصل شناسنامه و کارت ملی خود را ارائه دهند.
    4- اگر چنانچه اسناد ومدارک مورد نیاز برای ثبت شعبه یا نمایندگی بازرگانی شرکت های خارجی به زبان عربی یا انگلیسی نباشد باید توسط مترجم رسمی دادگستری به زبان عربی ترجمه وتأیید شود.
    5- پس از تکمیل و ارائه مدارک مربوط به ثبت شرکت پیگیری های ذیل باید توسط متقاضیان دنبال شود :
    - کسب اطمینان از تکمیل و کامل بودن مدارک مربوطه
    - مدارک ناقص را متعاقبا تکمیل نماید.
    - دریافت رسید هنگام تحویل مدارک از مرجع ثبت مبنی بر ارائه مدارک
    - مدارک کامل از تاریخ دریافت آن ها در دفاتر اداره ثبت شرکت ها ثبت می گردد.
    - تقاضانامه شماره گذاری موقت می شود.
    6- مرجع ثبت کننده باید نظر موافق یا مخالف خود را نسبت به تقاضانامه ها ظرف مدت 10 روز از تاریخ دریافت اعلام نماید، مرجع ثبت کنده فقط تقاضاهایی که با دستور العمل وزارتی مغابرت داشته باشد را رد می نماید.
    7- مرجع ثبت کننده در صورت موافقت با تقاضانامه ها برای نمایندگان شرکت های خارجی پروانه بازرگانی با قید نام و نشانی شرکت ومهر وامضای اداره ثبت شرکت ها صادر می نماید.
    8- بنگاه بازرگانی از تاریخ ثبت و صدور پروانه بازرگانی از یک شخصیت حقوقی وقانونی برخوردار و تابع قوانین ومقررات دستگاه قضایی عراق می گردد.
    9- مرجع ثبت کننده نسخه ای از نام دفاتر نمایندگی بازرگانی شرکت های خارجی به ثبت رسیده را در روزنامه رسمی منتشر می نماید.
    10- مرجع ثبت کننده نسخه ای از نام دفاتر بازرگانی به ثبت رسیده را با کد ویژه به وزارتخانه های دارایی (اداره مالیات) و برنامه ریزی وکار وامور اجتماعی وسایر مراجع ذیصلاح دولتی ارسال می کند.
    11- مرجع ثبت کننده چکیده ای از رزومه شرکت ثبت شده و نوع فعالیت آن را در سایت اینترنتی وزارت بازرگانی ارسال می نماید تا عموم مردم از طریق این شبکه در حریان نام وفعالیت شرکت جدید التأسیس قرار گیرند.
     

  • نظرات() 

  • آخرین پست ها


    نویسندگان



    آمار وبلاگ

    • کل بازدید :
    • بازدید امروز :
    • بازدید دیروز :
    • بازدید این ماه :
    • بازدید ماه قبل :
    • تعداد نویسندگان :
    • تعداد کل پست ها :
    • آخرین بازدید :
    • آخرین بروز رسانی :


    شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic